Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Proszę o poradę ☺

Data dodania: 2016-07-27
wyślij wiadomość

Hej blogowicze ☺

Doradzcie co robić bo szczerze powiem że nie wiem co będzie lepszym rozwiązaniem. 

Oto rzut naszego parteru

blog budowlany - mojabudowa.pl

Pomieszczenie nr 1/06 przed zmianami to kotłownia.  W związku z tym że mamy podpiwniczenie kotłownia będzie w piwnicy i na parterze zostaje nam wolne pomieszczenie.  

Jest kilka pomysłów na zagospodarowanie. 

1. Robimy większą łazienkę a w miejscu mniejszej będzie jakies pomieszczenie na mopy szczotki itp albo jakaś garderoba. 

2.Robimy duże pomieszczenie gospodarcze. 

3. Robimy pralnię. 

4.te rozwiązanie to takie najmniej wchodzące w grę ale może ☺ chce wiedzieć co o tym myślicie.  Fakt tam będzie 4.68 m ale póki co mamy zamiar zamieszkać tylko na dole i może zrobić tam na ten czas jakąś mini sypialnie?☺ może jakieś łóżko by weszło?☺ co myślicie?

Pozdrawiam w upalny dzionek 😉

16Komentarze
Data dodania: 2016-07-27 13:50:37
Pomieszczenie jest spore i śmiało może to być pralnia + pomieszczenie gospodarcze. Fajnie moc w deszczowy czy zimowy deszcz miec gdzie rozłożyć suszarke z praniem i się o nią nie spotykać (to raz) i moc uchylić dla tego prania okno i nie przejmować się ze zimno (to dwa). My mamy takie pomieszczenie pomiędzy garażem i wiatrolapem, po jednej stronie szafa przesuwka w planie w której schowany tez pralke żeby po drugiej str pod oknem wstawić szafkę z umywalka i moc rozstawic ta suszarke 😀
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-28 13:56:18
To prawda zawsze jest problem gdzie zima rozwiesic pranie. W moim starym domu wieszam na grzejnikach ale w nowym nawet nie myślę znów na to patrzeć a po drugie zamierzamy robić podłogowke . Pralnia by się przydała bo serio to nie wiem gdzie wstawię pralkę. Łazienka mała póki poddasza nie skończymy byłby problem.
odpowiedz
Odpowiedź do domkardamon
beciacz
Data dodania: 2016-07-27 14:05:40
Jak na pomieszczenia gospodarcze czy pralnie to okno stanowczo za duże. Ja z takiego dodatkowego pomieszczenia zrobiłam spiżarnię.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-28 13:58:15
Myślisz że za duże okno? W sumie dla mnie to nie przeszkadza 😊a zawsze można zmienić na mniejsze. Tylko właśnie trzeba postanowic co tam będzie. Spiżarnia będzie w piwnicy taka większa.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-07-27 14:06:43
Pokój na pewno odpada moim zdaniem. Łózko małe by się zmieściło ale spałoby się jak w grobowcu trochę ;) W opcji pierwszej większa łazienka była by ok, a w miejscu obecnej pomyślałbym nad spiżarnią. Z tego co widzę nie ma w tej chwili takiego miejsca, a przyda się na pewno. A zapewniam Cię że nie będzie Wam się chciało latać po każdą pierdołę do piwnicy (jeśli tam taka spiżarnia miałaby być.). A jakieś większe zapasy, rzadko używane sprzęty kuchenne itd. zawsze na to trzeba miejsce mieć). Ewentualnie zostawić tak jak jest a w miejscu pom. gospodarczego zrobić pralnię (też się przyda, ale moim zdaniem była by lepsza spiżarnia :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-28 14:02:15
No tak na pokój to mało miejsca. Masz rację będzie jak w grobowcu. Spiżarnia będzie w piwnicy. Dla mnie to nie problem zejść na dół nawet po pierdole☺ w sumie mogła by się tam zmieścić i pralka i jakaś mini spiżarka. Zobaczymy . Dziękuję za wszelkie rady ☺
odpowiedz
Odpowiedź do sloneczne-baby
kinka
Data dodania: 2016-07-27 14:32:26
Zdecydowanie powiekszcie salon przesuwając ścianę na równo z tą do kotłowni a ją wlaczcie do powierzchni pokoju.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-28 14:10:18
O tym nie pomyślałam ☺ wezme pod uwagę i pomyslimy☺
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
zet173  
Data dodania: 2016-07-27 16:45:57
Pomieszczenie gospodarcze plus pralnia. Można nawet wstawić szafę i umieścić tam zimowe ciuchy. Super pomysł!
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-27 17:59:55
Według mnie najlepszym rozwiązaniem byłaby pralnia. W pralni można wygospodarować kawałek miejsca na mopy, odkurzacz itp. My mamy na górze pralnię i tam będę trzymała mopa, rurę od odkurzacza i różne środki czytości. Na dole też mamy taki składzik pod schodami. Spiżarnie można zrobić w piwnicy. Może dlatego mam takie podejście, że nie lubię widoku suszarek w części mieszkalnej, a w bloku muszę to znosić, bo prania zawsze ogrom przy dzieciakach :) Pozdrawiam serdecznie
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-28 14:14:47
O tak ☺u mnie też dwójka dzieciaków i na pranie to już patrzeć nie mogę. Pralnia z suszarnia to dobre rozwiązanie. Nawet można sobie postawić deskę i prasowac. Drzwi zamknąć i nikt chociaż nie widzi tego co nie trzeba ☺ coraz bardziej jestem za pralnia jednak .
odpowiedz
Odpowiedź do na-ksiezycowej
Data dodania: 2016-07-27 20:02:09
Hmm to ja mam w ogole inne spojrzenie na to. Pierwsza moja myśl to mały wiatrołap i chyba zrobiłabym duży wiatrołap z miejscem na szafę, która zmieści duzo butów i odzieży wierzchniej. A w pomieszczeniu 6fajna łazienkę sporą, jak na parter. A pralnia w piwnicy i zsyp z poddasza?
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-28 14:24:26
Szkoda mi miejsca na wiatrołap. W naszym będzie szafa na całej ścianie także myślę że spokojnie się pomiescimy. Też chciałam mieć pralnię w piwnicy ale nasza projektantka powiedziała kategorycznie nie bo nie będzie spływu do kanalizacji bo rury będą pod stropem piwnicy i nie będzie spadku tylko pod górkę. W prawdzie tego nie rozumiem bo wiem że są tacy co robią pralnię w piwnicy i jest ok. Chyba muszę się dopytać lepiej w innych źródłach.
odpowiedz
Odpowiedź do domwskrzydlokwiatach
bassior  
Data dodania: 2016-07-28 21:00:46
nie powiekszajcie pokoju 1/06 - szkoda pieniedzy i wyglądu domu.
odpowiedz
oliwia2  
Data dodania: 2016-08-05 11:08:02
Zrobiłabym pralnię + garderobę, ale na kurtki, płaszcze, stroje narciarskie. To zawsze duzo miejsca zajmuje i nie wiadomo gdzie to trzymać. :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-08-05 12:21:39
o tak, kurtek i tym podobnych nigdy nie ma gdzie trzymać. Dobry pomysl , dzieki za porade :)
odpowiedz
Odpowiedź do oliwia2

Z czego budować?

Data dodania: 2016-07-24
wyślij wiadomość

Hejka😊

Temat rzeka i tyle ilu budujących tyle różnych opinii😊 zdaje sobie sprawę że temat często przewija się przez bloga i teraz padło na mnie. 

Zastanawiam się jaki byłby najlepszy materiał na ściany.  Na pewno odpada Ytong . Suporex? Silka? Solbet? Jeszcze jest porotherm i w sumie wyszedłby nie drogo a na dodatek nasz majster ma znajomego u którego kupiłby bloczki za cenę prosto od producenta to w ogóle wyszło by ok. Tylko już sama nie wiem. Ceramika jest ok ale mój mąż nie chce o niej słyszeć gdyż pozniej ciężko jest kuc otwory pod instalacje itp. Czy z tym jest naprawdę aż tak ciężko? Dużo osób buduje z ceramiki i jakoś dają radę. 

Proszę poradzcie coś bo ja już oszaleje😊

19Komentarze
ksatoka  
Data dodania: 2016-07-24 20:46:09
:)
witam my wybudowaliśmy z betonu komórkowego TERMALICA, mur szeroki na 40cm.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 08:15:08
wow :) takiego muru chyba juz ocieplac nie trzeba? czy ocieplaliscie? i jak to cenowo Wam wyszlo?
odpowiedz
Odpowiedź do ksatoka
ksatoka  
Data dodania: 2016-07-26 07:57:14
:)
Muru już nie będziemy ocieplać. A co do ceny to szczerze nie wiem ile wyszło (mąż by się lepiej w tym orientował), ale na pewno drożej od ceramiki.
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
Data dodania: 2016-07-24 22:13:18
Mąż ma rację ale słyszałam że porotherm jest bardzo odporny na pleśnie i grzyby, wolny od alergenów i ma fajną izolację akustyczną. Mój znajomy pracuje w firmie budowlanej i mówi że porotherm 30 sprzedaje się najlepiej My właśnie na te chyba się zdecydujemy. Pozdrawiam serdecznie 🙋
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 08:22:50
a w projekcie macie mur na 30 cm? my mamy 25 + 20 cm styro. jak robilismy projekt nasza projektantka powiedziala ze nie ma sensu ''pogrubiac'' scian a ze jesli juz byśmy się uparli to trzeba byłoby cały projekt do góry nogami przerabiac, dawać większe fundamenty z czym sie wiążą niepotrzebnie większe koszty. czy to jest tak, ze mamy załóżmy tak jak my te 25 cm na ściane razem z ociepleniem to czy można te proporcje między murem a ociepleniem samemu dostosować? ja na tym się nie znam więc może ktoś jeszcze się wypowie :)
odpowiedz
Odpowiedź do dom-przy-sadowej
Data dodania: 2016-07-25 11:42:09
Tak, my w projekcie mamy pustaki 30 plus 15 cm styropian. Nasz projektant był właśnie za tymi 30-tkami. Więc widzisz, co człowiek to inna opinia.
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
Data dodania: 2016-07-25 12:22:04
to macie problem z głowy w takim razie :) tak tak, tyle różnych opinii że ciężko się połapać, ale może jakoś to ogarniemy. najlepiej bedzie się zwrócić z pytaniem do kierownika budowy bo mamy juz wybranego, może on coś powie żeby póżniej problemów żadnych nie było. spytamy też majstra, ma na dniach do nas wpaść z naszym projektem wiec dopytamy. co do tego styropianu to odrazu nam powiedział że te 20 cm to zdecydowanie za dużo, on w swoim domu ma chyba 12 cm, mieszka już pare ładnych lat i nie marznie w zimie a ściana też 25. dziękuje za wszelkie cenne wskazówki :)
odpowiedz
Odpowiedź do dom-przy-sadowej
Data dodania: 2016-07-25 12:59:36
20 cm styropian to faktycznie sporo. Nasz projektant jest jednocześnie kierownikiem budowy wiec mamy dwa w jednym :) pozdrawiam 🙋
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
dankor  
Data dodania: 2016-07-24 22:28:29
Sami będziecie kuc otwory pod instalacje? :) Pytam bo często pada ten argument co do ceramiki a potem okazuje się, że robi to wykonawca, który cenę liczy niezależnie od materiału, w którym ma kuć :) Nie wiem czy faktycznie jest trudniej kuć w ceramice, zapewne tak, ale nasi instalatorzy dali radę. Ja mogę tylko wypowiedzieć się co do wiercenia pod zawieszanie szafek, karniszy, itp na ścianie. Wystarczy wiedzieć jak i nie ma najmniejszego problemu. Przynajmniej nie zanotowaliśmy problemów jak dotąd. Każdy materiał ma swe wady i zalety. Ja też strasznie głowę łamałam z czego mamy budować a teraz twierdzę, że nie warto. Nie ważne z czego, ważne aby dobrze :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 08:26:34
nie, sami raczej nie będziemy kuć otworów, mamy zaprzyjaźnionego elektryka i hydraulika więc oni zajmą się tąrobotą :) tylko żeby późnij za dużo nie narzekali :) właśnie dnośnie tych szafek, karniszy itp, mąż ma straszne obawy bo mówi że później nawet gwoździa nie wbije, co uważam za lekką przesadę ale weź i mu wytłumacz :)
odpowiedz
Odpowiedź do dankor
mkasia  
Data dodania: 2016-07-25 08:39:51
w naszym przypadku ceramika była dużo lepszym materiałem do kucia niż solbet 12cm z którego mamy ściany działowe, wystarczy naciąć potrzebny zarys, dwa razy młotek i gotowe, przy solbecie już tak kolorowo nie jest i trzeba dużo więcej czasu poświęcić, wam to robi ekipa to nie powinnniście tego brać pod uwagę, przy wyborze materiału na ściany zwrócie uwagę na akumulacje ciepła, izolacyjność akustyczną i ewentulane techniki późniejszego montażu szafek itp. co do wbijania gwoździa, jeśli chce wbijać 80mm to ceramika odpada ale co w mieszkaniu montuje się na gwoździu? obrazek? do niego wystarczy mały gwózdek wbity w tynk którego będzie ok 1,5cm *mąż_inwestor*
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
Data dodania: 2016-07-25 12:53:17
no właśnie też mu tłumaczę że co niby na tych gwoździach będzie wieszał :)muszę chyba jeszcze bardziej racjonalnie i stanowczo podejść do tematu :) nie śądziłam że solbet jest cięższy do obrobki niż ceramika. a możesz coś powiedzieć na temat tego wieszania szafek na ceramice? są jakieś specjalne techniki?
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
zet173  
Data dodania: 2016-07-25 10:18:06
Ściany zewnętrzne można zrobić z porothermu a działowe z solbetu. My przyjęliśmy taka taktykę.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 16:51:20
Nie które komentarze bardzo mnie dziwią ale od początku jeżeli w projekcie masz grubość ściany wraz z ocieplenie przykładowo 30 to nie możesz tego zmienić na 35 ponieważ zmienia się kubatura budynku a co za tym idzie nie odbiorą ci budynku bo jest to znaczące ustępstwo od projektu, a wracając do materiałów to ceramika jest bardzo krucha nie ma najmniejszego problemu wykuć coś pod wodę czy kanalizację jak i wyciąć bruzdę pod kable, co do solbetu czy innego betonu komórkowego to zdziwiło mnie stwierdzenie Pani po wyżej że jest twardy przecież łyżeczką do zupy można w nim robić bruzdy i ceramika wcale nie jest tak bardzo wyciszająca, Najtwardszym materiałem jest silikat, jest twardy ciężki najzdrowszy i ma najlepszą akustykę (najbardziej wycisza) oraz najlepszą akumulacyjność ciepła. Sam wybudowałem z silikatu i drugi raz na pewno wybrał bym ten sam materiał. teraz jak jest na zewnątrz 30 stopni to ja wewnątrz mam przyjemny chłód a w zimie trochę nagrzałem i było cieplutko i to długo po wygaśnięciu w kominku, Nie twierdzę że jest najlepszy bo w nim wykuć dziurę to jest masakra ale pan od prądu wszystkie kabelki puszczał górą więc kucia dużo nie było. Ja osobiście nad wyborem zastanawiałem się kilka miesięcy, i pamiętaj cena to nie wszystko a same pustaki to kropla w morzu pozdrawiam ps.ale się rozpisałem jak nigdy
odpowiedz
ksatoka  
Data dodania: 2016-07-26 08:02:52
:)
co do kubatury to my właśnie musieliśmy "ukraść" ze środka te parę cm żeby wszystko się zgadzało. Mur mamy na 40 cm, nie będziemy ocieplać.
odpowiedz
Odpowiedź do danuta--dariusz
Data dodania: 2016-07-27 13:46:18
dziękuje za cenne rady. masz racje nie można sobie samowolnie zmieniać grubości ścian, nawet nie pomyślałam o tej kubaturze i odbiorze domu. dlatego też się pytam bo ja się na tym kompletnie nie znam. i fakt, pustaki to kropla w morzu budowlanych potrzeb i nie ma co oszczedzać na tym. nie wiem jaka podejmiemy decyzję, trudny wybór. maż jest bardzo przeciwny ceramice więc pewnie ona odpadnie w przedbiegach :) dziękuję pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do danuta--dariusz
Data dodania: 2016-07-26 13:04:20
My będziemy budować z ceramiki. Pozdrawiam
odpowiedz
magic
Data dodania: 2016-07-26 22:20:06
kucie
Nie jest tak ciężko - trzeba mieć po prostu porządne narzędzia, żeby się nie umęczyć i nie poniszczyć pustaków. Taka jest po prostu specyfika tego materiału. Pustaki można spokojnie ciąć piłką mechaniczną typu Aligator, dodatkowo koniecznie trzeba mieć bruzdownicę i otwornicę z tarczą do ceramiki. Do małych otworów - wiertarka z SDS-em. To nie są żadne magiczne sprzęty - można jest kupić w każdym markecie budowlanym, ewentualnie wypożyczyć w składach budowlanych. Co do samej zasadności murowania z tego materiału to ciągle jest to najpopularniejszy materiał w Polsce - prawie połowa domów jest budowana u nas w tej technologii!
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-27 13:51:07
dziękuje za wskazowki, przekażę je mężowi ale wątpie żeby ktokolwiek go przekonał do ceramiki. strasznie się uparł. fakt, ceramika jest bardzo popularna u nas. nawet u mnie w okolicy jest sporo nowych domów z tego materiału. ale co postanowimy tego jeszcze nie wiem. pozdrawiam
odpowiedz

Przesunięcie początku planowanych robót :(

Data dodania: 2016-07-21
wyślij wiadomość

Witajcie,

jeśli ktoś to przeczyta to chciałam tylko sie pożalić...

otóż byliśmy wczoraj z męzem u naszego wykonawcy uzgozdnić pewne sprawy, no i okazało się że zamiast planowanego początka sierpnia ekipa wejdzie dopiero na początku września :(( a tak czekałam na ten dzień, myślałam że tuż tuż a tu nici...

no nic trzeba uzbroić się jeszcze w cierpliwość. a zdrugiej strony patrząc na to, ma to tez swoje jakieś tam zalety. bo na spokojnie będziemy mogli pojeździć, posprawdzać ceny materiałów, pozamawiać itp. Już dostaliśmy namiary na kolegów naszego majstra, którzy to pracują przy materiałach na ściany, dachy. zawsze jakiś może mały upuścik się uskrobie :) no i w przeciągu tego dodatkowego miesiąca może coś będzie wiadomo dokładniej w kwestii naszego nieszczęsnego kredytu, czy są szanse czy nie. to znaczy szanse są bo już sie pytaliśmy tylko musimy parę dni jeszcze poczekać bo w banku panuje teraz istna rewolucja, jakieś połączenia, masakra i trzeba przeczekać ten memel... no ale miejmy nadzieję. kurde bo gdybyśmy dostali większy kredyt to udałoby się wprowadzić za rok :) wtedy byłabym w niebe :)

Wracając do tematu tak czy siak najważniejsze i to co planujemy to aby okryć domek na zimę, no i to się zrobi zapewniał nas nasz wykonawca, wiec jest ok:) bo aż tak to już nam się nie śpieszy.

Dzis jeszcze będę dzwoniła do naszych dwóch potencjalnych kierowników budowy, namiary też dostanięte od naszego majstra Mariusza :) zobaczę, porównamy cenę, w ogóle to jestem ciekawa ile sobie zażyczy jeden z drugim :)

pozdrawiam

10Komentarze
Data dodania: 2016-07-21 13:35:25
Kochana z jednej strony szkoda, że sie wszystko przesunie w czasie, ale z drugiej to tak jak mówisz będziecie mieć czas na porównanie cen. Jakie plany macie na ten rok odnośnie budowy?
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-21 20:07:29
plany na ten rok to SSO, no chyba że dostaniemy ten wspominany przeze mnie wcześniej większy kredyt to poleciy powoli ze wszystkim, może jakieś okna chociaż byśmy zamówili czy coś:) no tu wszystko będzie zależalo od finansów :) niestety...
odpowiedz
Odpowiedź do dom-przy-sadowej
Data dodania: 2016-07-21 13:56:41
U nas było całkiem podobnie. Budowę mieli zacząć końcem lipca (mąż specjalnie wziął urlop) - zaczęli początkiem września. Zapewniali, że SSO skończą przed zimą - skończyli w marcu... ale i tak pomimo ich 3 miesięcznego opóźnienia mamy zamiar we wrześniu lub październiku się przeprowadzić :) dobra organizacja da sie nadrobic obsuwe. Powodzenia :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-21 20:08:53
Fajnie ze udało się wszystko nadrobić i że macie zamiar już się przeprowadzać. superowo :) normalnie zazdroszczę, powodzenia w realizacji zamiarów :)
odpowiedz
Odpowiedź do a--zielistek
dzustta  
Data dodania: 2016-07-21 16:00:51
spokojnie.Wszystko zależy od ekipy. U nas zaczęli w połowie sierpnia a pod koniec listopada był SSO. Okna wstawiliśmy pod koniec lutego bo zima była łaskawa. A teraz już pół roku stoimy bo cały czas borykamy sie z podłączeniem wody bez której dalej z pracami ciężko ruszyć. Więc nie da się tak wszystkiego zaplanowac jak by się chciało ;( Ja już przestałam planować bo w depresję bym wpadła:)
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-21 20:12:52
tu masz rację trzeba czasem trochę odpuścić, wyluzować bo człek popadłby w paranoję :) życie czasem płata figle i wiele rzeczy niestety jest niezależnych od nas. głowa do góry, na pewno uda się Wam z tym nieszczęsnym przyłączem pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do dzustta
Data dodania: 2016-07-21 18:03:38
jeden miesiąc, to jeszcze nie tak źle. Widocznie muszą coś dokończyć. Lepiej tak, niż jakby mieli zacząć i jechać na 2 budowy - wtedy i tak by się przeciągło
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-21 20:05:28
no w sumie jeden miesiąc to nie koniec świata. Przeciągnelo im się troszke bo te deszcze daly sie we znaki ostatnio no i dla naszego majstra urodziła się dzidzia :) więc szpitale i te sprawy no i tak wyszlo. ale mysle ze i tak warto na nich poczekac bo to dobra ekipa, chwalona bardzo na okolicę staranna i szybka więc może sie zrekompensują :)
odpowiedz
Odpowiedź do haduszki
1-szy  
Data dodania: 2016-07-21 20:10:44
Sugeruje kierownika budowy wybrac niezaleznie i nie kierowac sie rekomendacja wykonawcy.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-21 22:00:25
podejrzewam że wiem co masz na myśli :) kierownik jest z polecenia ekipy ale zarówno kierownik jest ok i ekipa jest ok, znają się chłopaki na robocie i nie trzeba ich nawet zbytnio kontrolować, ja swoją budowę mogłabym im zlecić z zamkniętymi oczyma bo wiem ze będzie dobrze także żaden kierownik im nie straszny, nawet ten nie z polecenia i nawet najbardziej czepliwy :)
odpowiedz
Odpowiedź do 1-szy

Jakie najlepsze okna??

Data dodania: 2016-07-17
wyślij wiadomość

hej:)

niedzielny wieczór mija mi na wpatrywaniu się w ekran laptopa i szukaniu lokalnych firm od okien.

im bliżej budowy  tym więcej mam dylematów. pytań, i w ogóle dostaje już oczopląsu od czytania i szukania poszczególnych informacji. tym razem mam sporą zagwozdkę dotyczącą wyboru okien. wiem, każdy producent okien ma swoje plusy i minusy, jednemu pasuje to, drugiemu co innego.

choć jeszcze do momentu ich ostatecznego wyboru jeszcze troche czasu ale warto poszukać, wycenić i dowiedzieć się nieco więcej. Na początku byłam przychylnie nastawiona do oknoplastu. nadal jestem ale znalazłam firmy w mojej okolicy które produkują okna veki, vetrexu- o czym nie miałam pojęcia bo myślałam że trzeba będzie jechać dalej, a wszystko mam n miejscu. No i narobiło mi znów zamieszania w głowie. 

które lepsze? w jakie okna lepiej zainwestować? może jakieś opinie o użytkowaniu tych którzy już użytkują? wybierać pakiet dwuszybowy czy trzyszybowy? o co chodzi z tymi 5 cioma komorami lub 6 cioma? matko.... jak ja to ogarne, a raczej moja biedna głowa :)

pozdrówki

4Komentarze
Data dodania: 2016-07-19 16:55:56
Hmm... na oknach sie nie znam. Na całe szczęście mój Tato pracuje w firmie z oknami więc mam nadzieję, że wybierzemy z Jego pomocą te najlepsze :D
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-19 22:08:34
To masz wielkie szczęście mieć tatę który się zna na tym. Więc na pewno będą to najlepsze okna 😁
odpowiedz
Odpowiedź do dom-przy-sadowej
dankor  
Data dodania: 2016-07-19 17:52:25
My mamy okna z Dako. Czy lepsze lub gorsze od innych nie wiem bo mamy tylko takie ;) Wizualnie są bardzo ładne. Bardzo ładne spawy. Trzy szybowe, czy wiele cieplejsze od tych dwuszybowych trudno też mi powiedzieć po własnym doświadczeniu ale na pewno super wyciszają. I choć mieszkam w spokojnej okolicy to też sobie bardzo cenię, gdy na przykład nocą rozszczekają się podwórkowe pieski :) Nie pamiętam ile dokładnie komór ale chyba 6 czy 7 nawet. To tyle co mogę doradzić :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-19 22:11:38
Ślicznie dziękuję za wskazówki 😀 ja m8eszkam na wsi i niby też jest cicho ale z tymi pieskami to się zgodzę 😁u nas jak sąsiadów pieski zaczną w nocy serenady to spac nie idzie 😀zwrócę na to uwagę przy wybieraniu okien. Dzieki😀
odpowiedz
Odpowiedź do dankor

Mamy to!!!! -POZWOLENIE NA BUDOWĘ :)

Data dodania: 2016-07-15
wyślij wiadomość

Hejka wszystkim!!!

jak w tytule :) dziś przyszło pocztą upragnione ,wyczekane, pachnące świeżością pozwolenie na budowę naszego domku :) jeju jak się cieszę że to już. Na początku sierpnia wchodzi umówiona ekipa czyli wszystko zgrało się super w czasie. w poniedziałek jedziemy do naszej p.projektantki po dziennik i resztę papierków. 

super, że mamy w końcu papier w ręku i możemy zaczynać. trwało wszystko równo pół roku, gdyż od połowy stycznia zaczęliśmy zbierać papierki do warunków zabudowy. myślałam że ten czas oczekiwania nigdy się nie skończy ale już:)

pozdrawiam wszystkich jeszcze czekających, zaczynających budowy i budujących oraz tych którzy już mieszkają w swoich wymarzonych domkach:)

Natalka

domwrododendronach6wn
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 140417
Komentarzy: 808
Obserwują: 134
On-line: 9
Wpisów: 55 Galeria zdjęć: 333
Projekt DOM W RODODENDRONACH 6 (WN)
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Podlasie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 sierpień
2017 maj
2017 kwiecień
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec

OBECNIE NA BLOGU
13 niezalogowanych użytkowników