Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Z czego budować?

Data dodania: 2016-07-24
wyślij wiadomość

Hejka😊

Temat rzeka i tyle ilu budujących tyle różnych opinii😊 zdaje sobie sprawę że temat często przewija się przez bloga i teraz padło na mnie. 

Zastanawiam się jaki byłby najlepszy materiał na ściany.  Na pewno odpada Ytong . Suporex? Silka? Solbet? Jeszcze jest porotherm i w sumie wyszedłby nie drogo a na dodatek nasz majster ma znajomego u którego kupiłby bloczki za cenę prosto od producenta to w ogóle wyszło by ok. Tylko już sama nie wiem. Ceramika jest ok ale mój mąż nie chce o niej słyszeć gdyż pozniej ciężko jest kuc otwory pod instalacje itp. Czy z tym jest naprawdę aż tak ciężko? Dużo osób buduje z ceramiki i jakoś dają radę. 

Proszę poradzcie coś bo ja już oszaleje😊

19Komentarze
ksatoka  
Data dodania: 2016-07-24 20:46:09
:)
witam my wybudowaliśmy z betonu komórkowego TERMALICA, mur szeroki na 40cm.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 08:15:08
wow :) takiego muru chyba juz ocieplac nie trzeba? czy ocieplaliscie? i jak to cenowo Wam wyszlo?
odpowiedz
Odpowiedź do ksatoka
ksatoka  
Data dodania: 2016-07-26 07:57:14
:)
Muru już nie będziemy ocieplać. A co do ceny to szczerze nie wiem ile wyszło (mąż by się lepiej w tym orientował), ale na pewno drożej od ceramiki.
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
Data dodania: 2016-07-24 22:13:18
Mąż ma rację ale słyszałam że porotherm jest bardzo odporny na pleśnie i grzyby, wolny od alergenów i ma fajną izolację akustyczną. Mój znajomy pracuje w firmie budowlanej i mówi że porotherm 30 sprzedaje się najlepiej My właśnie na te chyba się zdecydujemy. Pozdrawiam serdecznie 🙋
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 08:22:50
a w projekcie macie mur na 30 cm? my mamy 25 + 20 cm styro. jak robilismy projekt nasza projektantka powiedziala ze nie ma sensu ''pogrubiac'' scian a ze jesli juz byśmy się uparli to trzeba byłoby cały projekt do góry nogami przerabiac, dawać większe fundamenty z czym sie wiążą niepotrzebnie większe koszty. czy to jest tak, ze mamy załóżmy tak jak my te 25 cm na ściane razem z ociepleniem to czy można te proporcje między murem a ociepleniem samemu dostosować? ja na tym się nie znam więc może ktoś jeszcze się wypowie :)
odpowiedz
Odpowiedź do dom-przy-sadowej
Data dodania: 2016-07-25 11:42:09
Tak, my w projekcie mamy pustaki 30 plus 15 cm styropian. Nasz projektant był właśnie za tymi 30-tkami. Więc widzisz, co człowiek to inna opinia.
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
Data dodania: 2016-07-25 12:22:04
to macie problem z głowy w takim razie :) tak tak, tyle różnych opinii że ciężko się połapać, ale może jakoś to ogarniemy. najlepiej bedzie się zwrócić z pytaniem do kierownika budowy bo mamy juz wybranego, może on coś powie żeby póżniej problemów żadnych nie było. spytamy też majstra, ma na dniach do nas wpaść z naszym projektem wiec dopytamy. co do tego styropianu to odrazu nam powiedział że te 20 cm to zdecydowanie za dużo, on w swoim domu ma chyba 12 cm, mieszka już pare ładnych lat i nie marznie w zimie a ściana też 25. dziękuje za wszelkie cenne wskazówki :)
odpowiedz
Odpowiedź do dom-przy-sadowej
Data dodania: 2016-07-25 12:59:36
20 cm styropian to faktycznie sporo. Nasz projektant jest jednocześnie kierownikiem budowy wiec mamy dwa w jednym :) pozdrawiam 🙋
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
dankor  
Data dodania: 2016-07-24 22:28:29
Sami będziecie kuc otwory pod instalacje? :) Pytam bo często pada ten argument co do ceramiki a potem okazuje się, że robi to wykonawca, który cenę liczy niezależnie od materiału, w którym ma kuć :) Nie wiem czy faktycznie jest trudniej kuć w ceramice, zapewne tak, ale nasi instalatorzy dali radę. Ja mogę tylko wypowiedzieć się co do wiercenia pod zawieszanie szafek, karniszy, itp na ścianie. Wystarczy wiedzieć jak i nie ma najmniejszego problemu. Przynajmniej nie zanotowaliśmy problemów jak dotąd. Każdy materiał ma swe wady i zalety. Ja też strasznie głowę łamałam z czego mamy budować a teraz twierdzę, że nie warto. Nie ważne z czego, ważne aby dobrze :)
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 08:26:34
nie, sami raczej nie będziemy kuć otworów, mamy zaprzyjaźnionego elektryka i hydraulika więc oni zajmą się tąrobotą :) tylko żeby późnij za dużo nie narzekali :) właśnie dnośnie tych szafek, karniszy itp, mąż ma straszne obawy bo mówi że później nawet gwoździa nie wbije, co uważam za lekką przesadę ale weź i mu wytłumacz :)
odpowiedz
Odpowiedź do dankor
mkasia  
Data dodania: 2016-07-25 08:39:51
w naszym przypadku ceramika była dużo lepszym materiałem do kucia niż solbet 12cm z którego mamy ściany działowe, wystarczy naciąć potrzebny zarys, dwa razy młotek i gotowe, przy solbecie już tak kolorowo nie jest i trzeba dużo więcej czasu poświęcić, wam to robi ekipa to nie powinnniście tego brać pod uwagę, przy wyborze materiału na ściany zwrócie uwagę na akumulacje ciepła, izolacyjność akustyczną i ewentulane techniki późniejszego montażu szafek itp. co do wbijania gwoździa, jeśli chce wbijać 80mm to ceramika odpada ale co w mieszkaniu montuje się na gwoździu? obrazek? do niego wystarczy mały gwózdek wbity w tynk którego będzie ok 1,5cm *mąż_inwestor*
odpowiedz
Odpowiedź do domwrododendronach6wn
Data dodania: 2016-07-25 12:53:17
no właśnie też mu tłumaczę że co niby na tych gwoździach będzie wieszał :)muszę chyba jeszcze bardziej racjonalnie i stanowczo podejść do tematu :) nie śądziłam że solbet jest cięższy do obrobki niż ceramika. a możesz coś powiedzieć na temat tego wieszania szafek na ceramice? są jakieś specjalne techniki?
odpowiedz
Odpowiedź do mkasia
zet173  
Data dodania: 2016-07-25 10:18:06
Ściany zewnętrzne można zrobić z porothermu a działowe z solbetu. My przyjęliśmy taka taktykę.
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-25 16:51:20
Nie które komentarze bardzo mnie dziwią ale od początku jeżeli w projekcie masz grubość ściany wraz z ocieplenie przykładowo 30 to nie możesz tego zmienić na 35 ponieważ zmienia się kubatura budynku a co za tym idzie nie odbiorą ci budynku bo jest to znaczące ustępstwo od projektu, a wracając do materiałów to ceramika jest bardzo krucha nie ma najmniejszego problemu wykuć coś pod wodę czy kanalizację jak i wyciąć bruzdę pod kable, co do solbetu czy innego betonu komórkowego to zdziwiło mnie stwierdzenie Pani po wyżej że jest twardy przecież łyżeczką do zupy można w nim robić bruzdy i ceramika wcale nie jest tak bardzo wyciszająca, Najtwardszym materiałem jest silikat, jest twardy ciężki najzdrowszy i ma najlepszą akustykę (najbardziej wycisza) oraz najlepszą akumulacyjność ciepła. Sam wybudowałem z silikatu i drugi raz na pewno wybrał bym ten sam materiał. teraz jak jest na zewnątrz 30 stopni to ja wewnątrz mam przyjemny chłód a w zimie trochę nagrzałem i było cieplutko i to długo po wygaśnięciu w kominku, Nie twierdzę że jest najlepszy bo w nim wykuć dziurę to jest masakra ale pan od prądu wszystkie kabelki puszczał górą więc kucia dużo nie było. Ja osobiście nad wyborem zastanawiałem się kilka miesięcy, i pamiętaj cena to nie wszystko a same pustaki to kropla w morzu pozdrawiam ps.ale się rozpisałem jak nigdy
odpowiedz
ksatoka  
Data dodania: 2016-07-26 08:02:52
:)
co do kubatury to my właśnie musieliśmy "ukraść" ze środka te parę cm żeby wszystko się zgadzało. Mur mamy na 40 cm, nie będziemy ocieplać.
odpowiedz
Odpowiedź do danuta--dariusz
Data dodania: 2016-07-27 13:46:18
dziękuje za cenne rady. masz racje nie można sobie samowolnie zmieniać grubości ścian, nawet nie pomyślałam o tej kubaturze i odbiorze domu. dlatego też się pytam bo ja się na tym kompletnie nie znam. i fakt, pustaki to kropla w morzu budowlanych potrzeb i nie ma co oszczedzać na tym. nie wiem jaka podejmiemy decyzję, trudny wybór. maż jest bardzo przeciwny ceramice więc pewnie ona odpadnie w przedbiegach :) dziękuję pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do danuta--dariusz
Data dodania: 2016-07-26 13:04:20
My będziemy budować z ceramiki. Pozdrawiam
odpowiedz
magic
Data dodania: 2016-07-26 22:20:06
kucie
Nie jest tak ciężko - trzeba mieć po prostu porządne narzędzia, żeby się nie umęczyć i nie poniszczyć pustaków. Taka jest po prostu specyfika tego materiału. Pustaki można spokojnie ciąć piłką mechaniczną typu Aligator, dodatkowo koniecznie trzeba mieć bruzdownicę i otwornicę z tarczą do ceramiki. Do małych otworów - wiertarka z SDS-em. To nie są żadne magiczne sprzęty - można jest kupić w każdym markecie budowlanym, ewentualnie wypożyczyć w składach budowlanych. Co do samej zasadności murowania z tego materiału to ciągle jest to najpopularniejszy materiał w Polsce - prawie połowa domów jest budowana u nas w tej technologii!
odpowiedz
Data dodania: 2016-07-27 13:51:07
dziękuje za wskazowki, przekażę je mężowi ale wątpie żeby ktokolwiek go przekonał do ceramiki. strasznie się uparł. fakt, ceramika jest bardzo popularna u nas. nawet u mnie w okolicy jest sporo nowych domów z tego materiału. ale co postanowimy tego jeszcze nie wiem. pozdrawiam
odpowiedz
domwrododendronach6wn
ranga - mojabudowa.pl mistrz
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 140417
Komentarzy: 808
Obserwują: 134
On-line: 9
Wpisów: 55 Galeria zdjęć: 333
Projekt DOM W RODODENDRONACH 6 (WN)
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem z piwnicą
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Podlasie
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2018 lipiec
2018 czerwiec
2018 maj
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 październik
2017 sierpień
2017 maj
2017 kwiecień
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67160
Liczba wpisów: 222823
Liczba komentarzy: 903609
Liczba zdjęć: 681224
Liczba osób online: 163
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy